Ver Angola


Government suspends activity of TV Record and foreign journalists linked to the channel

The government will suspend, as of Wednesday, the activity of the Record network, as well as newspapers, magazines, websites and radio stations with no effective activity in the last two years after detecting "legal non-conformities", according to a statement from the supervisory ministry. .


The statement from the Ministry of Telecommunications, Information Technologies and Social Communication (MINTTICS), to which Lusa had access, refers that the company Rede Record de Televisão (Angola), Limitada, which is responsible for TV Record Africa, has as executive director a citizen non-national.

It also indicates that the foreign staff of Record Angola, who exercise journalistic activity in the country, are not accredited or accredited in the Aníbal de Melo Press Center, "legal non-conformities" that lead to suspension, as of 00:00 on April 21st , the exercise of television activity by Rede Record de Televisão Angola Limitada / Record TV África and foreign journalists linked to it.

The Record network is owned by the Universal Church of the Kingdom of God (IURD), whose leadership has been contested in Angola by the Brazilian and Angolan wings, recently legitimized by the government, has released several critical government reports, stating that Brazilian religious are the target of xenophobia in Angola.

MINTTICS also found that the companies that provide pay-TV, TV Cabo, DSTV Angola and FINSTAR (owner of ZAP TV), although they are duly legalized, distribute the channels Zap Viva, Vida TV and Rede Record "without registration for the year television activity in Angola ", so the channels Zap Viva and Vida TV have to ensure their" broadcasting ".

ZAP is owned by FINSTAR, controlled by the daughter of ex-president José Eduardo dos Santos, businesswoman Isabel dos Santos, and Vida TV was linked to her sister, Welwítschia "Tchizé" dos Santos, who was removed from the channel last year.

The communiqué also reports the suspension of the provisional registration of newspapers, magazines, news web pages and radio stations with no effective activity in the last two years.

All these means are suspended from 00:00 on April 21 until their regularization with the National Directorate of Information and Institutional Communication.

MINTTICS also informs that since 1991 it has been granting provisional registrations for licensing purposes for the exercise of the Social Communication activity, and is currently evaluating the deadlines for renewing the rights of individual use of frequencies, under the terms of the Presidential Decree that approves the General Regulation Electronic Communications.

In this context, it was found that of the 243 registered newspapers, only 34 are in business and of the 459 registered magazines, only 17 are in operation.

Ten news portals and 144 radio stations are registered, of which 117 are operational.

"MINTTICS takes the moment to reassure and inform that its performance is due to administrative activity and normal operation, which will allow the process of attributing the title of definitive registration of the exercise of the activity to the media companies to be adjusted", concludes the communicated.

Permita anúncios no nosso site


Parece que está a utilizar um bloqueador de anúncios
Utilizamos a publicidade para podermos oferecer-lhe notícias diariamente.